PLAN PRACY LOGOPEDY
- PROFILAKTYKA (zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy)
- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej,
- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej,
- zapobieganie dysharmoniom rozwojowym,
- stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego,
- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalących mowę już ukształtowaną (ortofonicznych, ruchowych, rytmicznych, artykulacyjnych, dykcyjnych, usprawniających narządy mowy),
- współpraca z nauczycielem – zapewnienie pomocy o charakterze terapeutycznym , instruktażowym, udostępnianie opracowanych materiałów.
- współpraca z rodzicami – udzielanie porad i wskazówek, udział rodziców w zajęciach,
- DIAGNOSTYKA (rozpoznawanie zaburzeń językowych)
- przeprowadzenie diagnozy logopedycznej,
- udostępnianie wyników badań zainteresowanym,
- ocena budowy i funkcjonowania narządów mowy i słuchu,
- TERAPIA (likwidowanie zaburzeń komunikacji językowej i pomoc w przezwyciężaniu problemów związanych z trudnościami w mówieniu)
- objęcie wyznaczonych dzieci opieką logopedyczną,
- systematyczne prowadzenie zajęć – w małych zespołach lub indywidualnie,
- rozwijanie komunikacji językowej poprzez usprawnienie funkcji mowy i umiejętności wypowiadania się,
- wyrównanie opóźnień mowy,
- korygowanie wad wymowy,
- stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego,
- usprawnianie procesów wzrokowo-ruchowo-słuchowych,
mgr Edyta Krzak
PLAN PRACY LOGOPEDY
- PROFILAKTYKA (zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy)
- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej,
- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej,
- zapobieganie dysharmoniom rozwojowym,
- stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego,
- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalących mowę już ukształtowaną (ortofonicznych, ruchowych, rytmicznych, artykulacyjnych, dykcyjnych, usprawniających narządy mowy),
- współpraca z nauczycielem – zapewnienie pomocy o charakterze terapeutycznym , instruktażowym, udostępnianie opracowanych materiałów.
- współpraca z rodzicami – udzielanie porad i wskazówek, udział rodziców w zajęciach,
- DIAGNOSTYKA (rozpoznawanie zaburzeń językowych)
- przeprowadzenie diagnozy logopedycznej,
- udostępnianie wyników badań zainteresowanym,
- ocena budowy i funkcjonowania narządów mowy i słuchu,
- TERAPIA (likwidowanie zaburzeń komunikacji językowej i pomoc w przezwyciężaniu problemów związanych z trudnościami w mówieniu)
- objęcie wyznaczonych dzieci opieką logopedyczną,
- systematyczne prowadzenie zajęć – w małych zespołach lub indywidualnie,
- rozwijanie komunikacji językowej poprzez usprawnienie funkcji mowy i umiejętności wypowiadania się,
- wyrównanie opóźnień mowy,
- korygowanie wad wymowy,
- stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego,
- usprawnianie procesów wzrokowo-ruchowo-słuchowych,
mgr Edyta Krzak
Dodaj komentarz