Logopedia w naszym Zespole

PLAN PRACY LOGOPEDY

  1. PROFILAKTYKA (zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy)
  1. stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej,
  2. czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej,
  3. zapobieganie dysharmoniom rozwojowym,
  4. stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego,
  5. prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalących mowę już ukształtowaną (ortofonicznych, ruchowych, rytmicznych, artykulacyjnych, dykcyjnych, usprawniających narządy mowy),
  6. współpraca z nauczycielem – zapewnienie pomocy o charakterze terapeutycznym , instruktażowym, udostępnianie opracowanych materiałów.
  7. współpraca z rodzicami – udzielanie porad i wskazówek, udział rodziców w zajęciach,

 

  1. DIAGNOSTYKA (rozpoznawanie zaburzeń językowych)
  1. przeprowadzenie diagnozy logopedycznej,
  2. udostępnianie wyników badań zainteresowanym,
  3. ocena budowy i funkcjonowania narządów mowy i słuchu,

 

  1. TERAPIA (likwidowanie zaburzeń komunikacji językowej i pomoc w przezwyciężaniu problemów związanych z trudnościami w mówieniu)
  1. objęcie wyznaczonych dzieci opieką logopedyczną,
  2. systematyczne prowadzenie zajęć – w małych zespołach lub indywidualnie,
  3. rozwijanie komunikacji językowej poprzez usprawnienie funkcji mowy i umiejętności wypowiadania się,
  4. wyrównanie opóźnień mowy,
  5. korygowanie wad wymowy,
  6. stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego,
  7. usprawnianie procesów wzrokowo-ruchowo-słuchowych,

 

 

 

mgr Edyta Krzak

PLAN PRACY LOGOPEDY

  1. PROFILAKTYKA (zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy)
  1. stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej,
  2. czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej,
  3. zapobieganie dysharmoniom rozwojowym,
  4. stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego,
  5. prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalących mowę już ukształtowaną (ortofonicznych, ruchowych, rytmicznych, artykulacyjnych, dykcyjnych, usprawniających narządy mowy),
  6. współpraca z nauczycielem – zapewnienie pomocy o charakterze terapeutycznym , instruktażowym, udostępnianie opracowanych materiałów.
  7. współpraca z rodzicami – udzielanie porad i wskazówek, udział rodziców w zajęciach,

 

  1. DIAGNOSTYKA (rozpoznawanie zaburzeń językowych)
  1. przeprowadzenie diagnozy logopedycznej,
  2. udostępnianie wyników badań zainteresowanym,
  3. ocena budowy i funkcjonowania narządów mowy i słuchu,

 

  1. TERAPIA (likwidowanie zaburzeń komunikacji językowej i pomoc w przezwyciężaniu problemów związanych z trudnościami w mówieniu)
  1. objęcie wyznaczonych dzieci opieką logopedyczną,
  2. systematyczne prowadzenie zajęć – w małych zespołach lub indywidualnie,
  3. rozwijanie komunikacji językowej poprzez usprawnienie funkcji mowy i umiejętności wypowiadania się,
  4. wyrównanie opóźnień mowy,
  5. korygowanie wad wymowy,
  6. stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego,
  7. usprawnianie procesów wzrokowo-ruchowo-słuchowych,

 

 

 

mgr Edyta Krzak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W PRZYBĘDZY

ul. 3 Maja 71, 34-381 Radziechowy