Poznajemy Polskę!

Poznajemy Polskę!Wycieczka szkolna do Krakowa, październik 2022

3 października 2022 r. klasy 4-8 pojechały na wycieczkę do Krakowa. Nasza szkoła już po raz drugi otrzymała dofinansowanie do wycieczki ze środków budżetu państwa w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki Poznaj Polskę.

Tym razem poznawaliśmy atrakcje dawnej stolicy Polski. Najpierw byliśmy w Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema, gdzie uczniowie poprzez zabawę z instalacjami interaktywnymi mieli okazję różnymi zmysłami doświadczać na sobie zjawisk fizycznych i przyrodniczych. Obejrzeli również kształcący seans w planetarium. Potem ruszyliśmy na Wawel, gdzie z przewodnikiem zwiedzaliśmy katedrę wawelską , krypty, dziedziniec zamku królewskiego. Wdrapaliśmy się na wysoką wieżę, aby zobaczyć dzwon Zygmunta. Wędrówkę po wzgórzu wawelskim zakończyliśmy wizytą u smoka, czyli w Smoczej Jamie. Potem pyszny obiad i dalsza część wyprawy . Na rynku zwiedziliśmy kościół Mariacki, Sukiennice, widzieliśmy pomnik Mickiewicza, urokliwe kamienice. Byliśmy w Muzeum Podziemia Rynku Głównego w Krakowie, gdzie odbyliśmy fantastyczną podróż w przeszłość i poznaliśmy historię miasta. Pomimo niesprzyjającej pogody wycieczka była udana.

Spotkanie ze słynnym smokiem – pod Wawelem…
Oto MY! Razem z nauczycielami poznajemy naszą OJCZYZNĘ!

IK

CZYTAJ I ZOBACZ WIĘCEJ:

Sołectwo Przybędza | Facebook

Logo instytucji, która dofinansowała nasz projekt.

Możliwość komentowania została wyłączona.