
7 lutego 2025 r. uczniowie klasy III uczyli się robić pizzę. Była to doskonała okazja do integracji klasowej, zabawy, ale także nauki i poszerzenia wiedzy z dziedziny kuchni włoskiej. Uczniowie przygotowując pizzę bawili się doskonale. Ta smaczna przekąska została przygotowana na sprzęcie z Laboratorium Przyszłości znajdującym się w naszej szkole.
Nasza Szkoła posiada nową pomoc dydaktyczną w postaci PODŁOGI INTERAKTYWNEJ!
Jest to wirtualny system pozwalający na sterowanie wyświetlanym obrazem za pomocą ruchu. Zestaw zawiera w sobie projektor, komputer i moduł interaktywny umożliwiający wyświetlanie na podłodze gier i animacji interaktywnych. Wyświetlany przez projektor obraz tworzy wirtualny „magiczny dywan”, na którym uczestnicy uczą się przez zabawę, począwszy od gier i zabaw ruchowych, po edukację poznawczą ze wszystkich dziedzin wiedzy.
Interaktywna Podłoga FunFloor posiada różne pakiety, które stanowią rewolucyjne narzędzie, wspierające dzieci w odkrywaniu świata w atrakcyjny sposób. Każda gra to nowa przygoda, pełna ciekawostek i wspaniałych możliwości do nauki.
Pakiet EDU został stworzony zgodnie z podstawą programową Ministra Edukacji Narodowej, zapewniając dzieciom kompleksowe, a jednocześnie dopasowane do ich wieku i poziomu trudności gry edukacyjne. Zadania przenoszą dzieci w fascynującą podróż, podczas której mogą odkrywać tajniki nauki, sztuki, kultury, a także zasady funkcjonowania społeczeństwa.
Pakiet FUN to prawdziwa dawka czystej rozrywki, która zachęca do ruchu, wspólnej zabawy i przynosi mnóstwo radości zarówno dzieciom, jak i dorosłym.
Gry zostały skonstruowane w taki sposób, żeby każdy znalazł coś dla siebie. Interaktywna Podłoga FunFloor nie zajmuje dużo miejsca, dzięki czemu na niewielkiej przestrzeni jesteśmy w stanie zapewnić różnorodną zabawę jak np. przeciąganie liny, kręgle, odkrywanie skarbów. Zaproponowane aktywności zachęcają do ruchu i integracji.
Interaktywna Podłoga jest wyjątkowym narzędziem edukacyjnym wspomagającym rozwój intelektualny i ruchowy dzieci. Posiada jeszcze inne pakiety skonstruowane tak, by uczyć i bawić. Stanowi uzupełnienie codziennych zajęć edukacyjnych, a także zajęć specjalistycznych, takich jak zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, dydaktyczno-wyrównawcze, rewalidacyjne czy rozwijające kompetencje społeczno- emocjonalne.
29 stycznia 2025 r. w BIBLIOTECE SZKOLNEJ odbyło się uroczyste pasowanie na czytelnika. Z tej okazji uczniowie klasy pierwszej wraz z wychowawcą, Panią Edytą Krzak, odwiedzili bibliotekę.
A wszystko zaczęło się od pogadanki nauczyciela biblioteki, z której dzieci dowiedziały się dlaczego warto czytać książki i jak je szanować. Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania. Pasowanie na czytelnika to oficjalne przyjęcie uczniów do grona czytelników biblioteki. Zanim jednak uczniowie złożyli przyrzeczenie musieli wykazać się znajomością bajek i bajkowych postaci, z czym poradzili sobie doskonale. Następnie zapoznali się z księgozbiorem przeznaczonym dla najmłodszych czytelników, regulaminem biblioteki, sposobem wypożyczania książek oraz prośbami książki. Po takim wprowadzeniu, skupione i poważne uroczycie przyrzekły, że będą kochać i szanować książki, korzystać z ich mądrości i sumiennie wypełniać obowiązki czytelnika. Następnie każde z dzieci po raz pierwszy wypożyczyło książkę do domu. Ponadto każdy uczeń z klasy pierwszej otrzymał na powitanie książkę pt. ,,Wnuczka antykwariusza ’’ oraz zakładki .
Spotkanie przebiegło w miłej i przyjaznej atmosferze. Po takim wspólnym spotkaniu biblioteka będzie kojarzyła się najmłodszym uczniom z miejscem bezpiecznym, przyjaznym i radosnym, gdzie uczniowie są zawsze mile widziani.
Wielkimi krokami zbliża się Światowy Dzień Chorego, dlatego właśnie w dniu dzisiejszym uczniowie z naszej szkoły wybrali się do ŚDS w Radziechowach, by ofiarować małą cegiełkę. Wspólnie z podopiecznymi oraz ich opiekunami zaśpiewaliśmy kolędy i wypiliśmy herbatę. Dziękujemy za tak miłe przyjęcie i spędzony razem czas.
Mimo, że styczeń jest zimowym miesiącem, pełnym chłodnych dni, są takie dwa dni, jedyne dwa dni w roku, kiedy każdemu robi się cieplej na sercu, bo przecież jest to święto naszych kochanych Babć i Dziadków. Uczniowie klasy 3 zaprosili DZIADKÓW na uroczystość z okazji ich święta (jest to już tradycją na stałe wpisaną w repertuar imprez naszej klasy). Święto Babci i Dziadka to dzień niezwykły, nie tylko dla dzieci, ale przede wszystkim dla Babć i Dziadków. To dzień pełen uśmiechów, wzruszeń, łez i radości.
Ta wspaniała uroczystość odbyła się w naszej szkole w dniu 24.01.2025r. W pięknie udekorowanej sali dzieci wraz ze swoją wychowawczynią Panią Dorotą Szczotką i nauczycielem współorganizującym Panią Moniką Dybał przygotowały piękny program artystyczny. W większości były to wzruszające wiersze, piosenki okolicznościowe oraz dwa tańce nowoczesne.
W trakcie uroczystości babcie i dziadkowie mogli podziwiać swoje pociechy w różnych formach artystycznych. Artyści z przejęciem odtwarzali swoje role, a czcigodni goście ze wzruszeniem odbierali czułe słowa, kierowane pod ich adresem. Frekwencja jak co roku dopisała. Dzieci przygotowały również dla nich poczęstunek w postaci ciasta, kawy, herbaty. Następnie obdarowały swoich ukochanych gości upominkami, przygotowanymi własnoręcznie. Były to piękne laurki z życzeniami oraz serca wykonane z gliny. Atmosfera tej uroczystości była wspaniała, podziękowaniom ze strony gości nie było końca. Dzieci poczuły się prawdziwymi gospodarzami. Spotkanie upłynęło w miłej i serdecznej atmosferze. Uczniowie, poprzez wiersze, piosenki, tańce i skecze mogli wyrazić kochanym Babciom i Dziadkom, swoje podziękowania za trud włożony w ich wychowanie.
Kochanym Babciom i drogim Dziadkom jeszcze raz życzymy samych pięknych chwil w życiu i tego, aby zawsze byli dumni ze swych wnuków jak w tym dniu.
„Nie bój się, Maryjo, znalazłaś bowiem łaskę u Boga. Oto poczniesz i porodzisz Syna, któremu nadasz imię Jezus. Będzie On wielki i będzie nazwany Synem Najwyższego, a Pan Bóg da Mu tron Jego ojca, Dawida. Będzie panował nad domem Jakuba na wieki, a Jego panowaniu nie będzie końca”.
10 stycznia 2025 roku uczniowie naszej szkoły oraz przedszkolaki mieli zaszczyt po raz kolejny zaprezentować się w niezwykłym przedstawieniu jasełkowym. Było to wyjątkowe wydarzenie, gdyż jasełka przybrały nietypową formę teatru cieni połączonego z innymi formami scenicznymi.
Młodzi aktorzy, w niezwykle poruszający sposób opowiedzieli historię narodzin Jezusa. Taka forma spektaklu wprowadziła widzów w magiczny, nastrojowy klimat, a jednocześnie ukazała kreatywność i zaangażowanie uczniów. Mimo początkowego onieśmielenia spowodowanego występem na dużej scenie przed pełną widownią, młodzi artyści potrafili przekuć tremę w siłę napędową do świetnego występu.
Uroczyste spotkanie uświetnili swoją obecnością goście: przedstawiciele lokalnych władz samorządowych w osobach: Wójt Gminy Radziechowy- Wieprz Pan Maciej Mika, Radny Gminy Pan Jan Kosiec, Proboszcz parafii Matki Boskiej Częstochowskiej w Przybędzy ks. Sławomir Zadora, poprzednia dyrektor ZSP Pani Elżbieta Borowik, Sołtys Pani Maria Górna, Przewodnicząca Rady Rodziców Pani Alicja Widuch.
Przedstawienie spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem publiczności, która nagrodziła młodych artystów gromkimi brawami. Wzruszeni rodzice oraz dziadkowie mogli zachwycić się publicznym występem swoich pociech. Dziękujemy wszystkim rodzicom za zaangażowanie i upieczenie ciast na kiermasz. Gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczniom, nauczycielom, pracownikom ZSP za zaangażowanie i liczymy, że za rok znowu się spotkamy i wspólnie przeżyjemy ten piękny czas. Życzymy wszelkiej pomyślności w Nowym 2025 Roku.
Biuro Rzecznika Praw Dziecka rozpoczęło ogólnopolską kampanię „Więcej szacunku dla młodego wizerunku”, której celem jest podkreślenie fundamentalnego znaczenia ochrony wizerunku młodych osób w Internecie – w trosce o ich bezpieczeństwo, prywatność oraz działania w duchu poszanowania ich praw.
Wizerunek dziecka to nie tylko zdjęcie – to część jego tożsamości, prawa do prywatności i autonomii. Często, jako dorośli, podejmujemy decyzje za dzieci, publikując zdjęcia z ich udziałem i nie zastanawiając się, jak one same się z tym czują. Wiele z nich przyznaje, że czują się pomijane w decyzjach dotyczących ich wizerunku, a o publikacji zdjęć dowiadują się dopiero po fakcie.
Jako dorośli mamy obowiązek słuchać młodych ludzi i traktować ich zdanie poważnie. Rozmowa z dziećmi na temat ich praw to nie tylko wyraz szacunku, ale także edukacja w zakresie odpowiedzialnego funkcjonowania w cyfrowym świecie.
Dobre intencje dorosłych mogą czasem prowadzić do niezamierzonych skutków. Zdjęcia, które nam wydają się niewinne i nieznaczące, mogą być dla dzieci krępujące lub narażać je na negatywne reakcje. Co więcej, zdjęcia publikowane w sieci mogą być przechowywane przez osoby o złych zamiarach lub stać się materiałem do manipulacji, na przykład w fotomontażach lub innych niepożądanych kontekstach. A na pewno pozostawiają trwały ślad cyfrowy, który może wpłynąć na życie dziecka w przyszłości.
Kampania „Więcej szacunku dla młodego wizerunku” ma pokazać , że: