Archiwum miesiąca: październik 2022

Gdzie ukrywa się Pani matematyka? – Poszukiwania prowadzone są w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Przybędzy

W Szkole Podstawowej w Przybędzy trwają działania związane z realizacją projektu
matematycznego ,,Gdzie ukrywa się Pani Matematyka? Poszukiwania matematycznych detektywów.”
Projekt w całości finansowany jest przez fundację mBanku i skierowany jest do uczniów klas IV,V,VI oraz
ich rodziców. Autorką projektu i prowadzącą zajęcia jest Elżbieta Borowik – nauczycielka matematyki. Jest
to już trzeci z rzędu projekt finansowany przez mPotęgę mBanku.
W ramach projektu prowadzone są działania, które pomagają uczniom polubić matematykę.
Bohaterką projektu jest Pani Matematyka, która ukrywa się, a matematyczni detektywi (uczniowie kl.4,5,6)
robią wszystko, żeby ją odnaleźć. Poszukiwania prowadzone są w pomieszczeniach szkoły, w domu, na
wycieczce, w otoczeniu szkoły.
Wszystkie ślady obecności Pani Matematyki są zapisywane w notatnikach.
Na zajęciach uczniowie mają również okazję do utrwalania tabliczki mnożenia i dzielenia, poznania
ciekawostek matematycznych , a największym powodzeniem cieszą się konkursy matematyczne,
w których można pogłębić wiedzę i zdobyć piękne nagrody. Hitem są puzzle z tabliczką mnożenia.

Ubezpieczenie uczniów w r.szk. 2023/24

Prosimy Państwa o zapoznanie się z warunkami ubezpieczenia Waszych dzieci.

Czytaj dalej

JESIEŃ W NASZYM PRZEDSZKOLU

Pomóżmy pogorzelcom!

Grupa Szkolna Wolontariatu przez 3 dni sprzedawała babeczki, ciasta i rozmaite smakołyki, które zostały przygotowane przez uczniów i rodziców klas IV i VII. Jak zawsze mogliśmy na Was liczyć!! Dziękujemy za okazane serce ❤️❤️❤️

Od poniedziałku kontynuujemy akcję charytatywną, z której dochód przeznaczony będzie dla rodziny z pobliskiej wioski, która straciła cały dobytek podczas pożaru.

A JEDNAK SIĘ KRĘCI!

19 października uczniowie klasy II i III odwiedzili Planetarium Śląskie. Droga była długa, ale warto było pojechać i dowiedzieć się skąd pochodzą nazwy gwiazdozbiorów i jak je odnaleźć na niebie. Rozświetlona gwiazdami kopuła Planetarium z pewnością rozpaliła u uczestników wycieczki zainteresowania astronomią i zachęciła do doskonalenia umiejętności orientacji na sferze niebieskiej.

Do teatru na Mickiewicza

Rok 2022 został ogłoszony Rokiem Polskiego Romantyzmu. Ostatnio w całym kraju odbyło się narodowe czytanie „Ballad i romansów” Adama Mickiewicza. W nawiązaniu do tych wydarzeń klasy siódma i ósma pojechały 13 października do teatru Banialuka na sztukę teatralną pt. „Ballady i romanse”. Przedstawienie wywarło na uczniach duże wrażenie, mogli również utrwalić sobie wiedzę potrzebną do egzaminu ósmoklasisty.

Zajęcia na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie

W roku szkolnym 2022- 2023 uczniowie naszej szkoły kontynuują zajęcia na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie.

„Uniwersytet dla młodzieży” pozwala im odkrywać i rozwijać pasje w zakresie nauk przyrodniczych. Każdy uczestnik otrzymał indeks, do którego wykładowcy wpisują im zaliczenia z wykładów i ćwiczeń laboratoryjnych. Jest to zabawa połączona z nauką. Za nami pierwszy i drugi zjazd oraz nowe doświadczenia.

Bądź aktywny po lekcjach!

Na świetlicy szkolnej od połowy października do połowy grudnia jest organizowany projekt pod nazwą „BĄDŹMY AKTYWNI – GRY PLANSZOWE CZAS START”

SERDECZNIE ZAPRASZAMY NASZYCH UCZNIÓW DO AKTYWNEGO UDZIAŁU.

A.H-R i nauczyciele.

Dzień Edukacji Narodowej w naszej szkole – 14.10.2022 r.

W piątek 14 października 2022 roku obchodzimy 249 rocznicę powołania pierwszego w Europie ministerstwa oświaty;) Jednym z prekursorów tej idei był ostatni król Polski Stanisław August Poniatowski.

W naszej szkole była w tym szczególnym dniu zorganizowana przez nauczycieli uroczysta akademia połączona ze ślubowaniem klas pierwszych. Liczne występy pierwszaków oraz klas starszych były ozdobą tego pięknego święta.

Nasi pierwszoklasiści;)
Nasza szkolna artystka – Maja;)

Poznajemy Polskę!

Poznajemy Polskę!Wycieczka szkolna do Krakowa, październik 2022

3 października 2022 r. klasy 4-8 pojechały na wycieczkę do Krakowa. Nasza szkoła już po raz drugi otrzymała dofinansowanie do wycieczki ze środków budżetu państwa w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki Poznaj Polskę.

Tym razem poznawaliśmy atrakcje dawnej stolicy Polski. Najpierw byliśmy w Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema, gdzie uczniowie poprzez zabawę z instalacjami interaktywnymi mieli okazję różnymi zmysłami doświadczać na sobie zjawisk fizycznych i przyrodniczych. Obejrzeli również kształcący seans w planetarium. Potem ruszyliśmy na Wawel, gdzie z przewodnikiem zwiedzaliśmy katedrę wawelską , krypty, dziedziniec zamku królewskiego. Wdrapaliśmy się na wysoką wieżę, aby zobaczyć dzwon Zygmunta. Wędrówkę po wzgórzu wawelskim zakończyliśmy wizytą u smoka, czyli w Smoczej Jamie. Potem pyszny obiad i dalsza część wyprawy . Na rynku zwiedziliśmy kościół Mariacki, Sukiennice, widzieliśmy pomnik Mickiewicza, urokliwe kamienice. Byliśmy w Muzeum Podziemia Rynku Głównego w Krakowie, gdzie odbyliśmy fantastyczną podróż w przeszłość i poznaliśmy historię miasta. Pomimo niesprzyjającej pogody wycieczka była udana.

Spotkanie ze słynnym smokiem – pod Wawelem…
Oto MY! Razem z nauczycielami poznajemy naszą OJCZYZNĘ!

IK

CZYTAJ I ZOBACZ WIĘCEJ:

Sołectwo Przybędza | Facebook

Logo instytucji, która dofinansowała nasz projekt.